Aktualności

PKO BP wprowadza e-Tożsamość | umożliwia logowanie do usług państwowych

PKO BP wprowadza e-Tożsamość | umożliwia logowanie do usług państwowych

W trakcie zakończonego w dniu 8 października 2019 roku Kongresu 590 przedstawiciele banku PKO BP, Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) oraz Ministerstwa Cyfryzacji ogłosili, że PKO BP jako pierwszy w Polsce podmiot komercyjny uzyskał podłączenie do tzw. Węzła Krajowego (Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej), czyli rozwiązania integrującego różne cyfrowe / on-linowe usługi administracji publicznej.

Tym samym klienci PKO BP nie będą potrzebowali Profilu Zaufanego aby korzystać z oferowanych on-line usług w ramach portali urzędów państwowych czy samorządowych. Znacznie łatwiejsze stanie się zatem załatwianie spraw urzędowych przez Internet.

Do tej pory chcąc zalogować się do systemu IT danego podmiotu administracji publicznej (jak np. system podatkowy, konto Mój GOV, konto PUE ZUS, Internetowe Konto Pacjenta) wymagane było korzystanie z Profilu Zaufanego lub dowodu osobistego wyposażonego w warstwę elektroniczną. Rozwiązanie wdrożone przez PKO BP umożliwia zaś klientom - po przeniesieniu na stronę logowania i kliknięciu w ikonkę swojego banku - zalogowanie się z wykorzystaniem swojego loginu i hasła do portalu bankowości elektronicznej.

Tym samym aby załatwić sprawę urzędową on-line klient PKO BP będzie mógł skorzystać ze swoich danych logowania do portalu e-bankowości. Biorąc pod uwagę, że do wspomnianego logowania zastosowanie znajdują przepisy o tzw. silnym uwierzytelnianiu, rozwiązanie takie wydaje się być nie tylko wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne.



Piotr Putyra

Prawnik

Piotr Putyra

Adwokat, Partner

Piotr Putyra

Kontakt:

ul. Rondo ONZ 1
00-124 Warszawa