Decyzja nakładająca karę została skierowana do spółki Vision Express oferującej w swoim sklepie internetowym okulary oraz akcesoria towarzyszące.
Zgodnie z regulaminem sklepu internetowego Vision Expres klient mógł zwrócić tylko produkt nieużywany, w oryginalnym i nienaruszonym stanie.
Ponadto, regulamin zastrzegał, iż w razie odstąpienia od umowy, konsument nie będzie mógł liczyć na zwrot kosztów wysyłki zamówionego towaru
UOKiK uznał, iż wskazane postanowienia regulamin stanowią naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, a w konsekwencji doprowadziło do nałożenia na Vision Express kary w wysokości przekraczającej 360 tyś. zł.
W ocenie UOKiK w komentarzu prasowym wyraźnie stwierdził, iż „Kupując przez Internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu, dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu – w ramach tzw. zwykłego zarządu. Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć okulary lub sprawdzić, czy dostarczono soczewki o odpowiedniej mocy. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy.” Ponadto “Zgodnie z przepisami, jeżeli konsument zwraca towar, odsyła go przedsiębiorcy na własny koszt. Sprzedawca natomiast niezwłocznie zwraca klientowi kwotę, którą zapłacił za towar oraz za wysłanie przesyłki konsumentowi.”